Дидактичні ігри з формування складової структури слова
Мета:
Визначення наявності чи відсутності ритмічного та структурного спотворення в слові, яке сприймається на слух;
Вгадування нормативного слова, що міститься в квазислове;
Прогнозування фінального і ініціального елементів слова з опорою на предметні картинки.
Ігри з м'ячем
«Великий - маленький»
Логопед називає предмет кидає м'яч дитині. У відповідь, дитина називає предмет в зменшувально-пестоивій формі і повертає м'яч.
Будинок - будиночок
Слон - слоник
Стіл - столик
Ніс - носик
Кущ - кущик
«Доскажи слово»
Логопед говорить слово - дитина називає, заздалегідь обумовлене закінчення.
...(ка) : кад-..., бан-..., гай-..., пап-..., кач-..., боч -..., кеп -...
...(ва) : бук-..., ла..., ай-..., хал-..., кан-..., маль-…
... (лі) : туф-..., кег-..., ваф-..., пет-..., саб-..., крап-...
... (но) : вид-..., вік-..., п'ят -..., тем-..., віль-...
«Чиє дитинча?»
Логопед називає дитинча, дитина кидає м'яч і говорить його маму.
Вовченя - вовчиця
Зайченя - зайчиця
Лоша - кобила
Теля - корова
«Мій дзвінкий, веселий м`яч,»
Дитині пропонується відбивати по складах вірш:
Мій дзвінкий, веселий м`яч,
Ти куди пустивсь навскач?
Жовтий, білий, голубий,
Не тікай від мене, стій!
Ігри з рухами «Робот»
На підлозі розкладені сходи з картону. Дитині пропонується пройти слово по складах.
Ве-ло-си-пед
Ма-ши-на
Пе-тель-ня
Ро-бо-та
Ві-ник
Пі - вень
Го-ди-нник
«Збираємося в дитячий садок»
У протилежних сторонах кабінету розташовуються ляльки хлопчика і дівчинки. Дитині пропонується вибрати з предметних картинок одяг для хлопчика і дівчинки. В русі, промовляючи слова, віднести картинку до потрібної ляльки.
Ок-са-ни-на шап-ка
Ок-са-ни-на шу-ба
Ок-са-ни-на сан-да-лі
Ва-силь-чи-на со-роч-ка
Ва-силь-чи-на куртка
Ва-силь-чи-на чо-бо-ти
«Нехочуха»
Логопед називає дію, дитина виконує її – але каже, що не хоче це робити.
Даша, стрибай. – не хочу стрибати
Даша, ходи. – не хочу ходити.
Даша, присідай.- не хочу присідати.
Даша, лети. – не хочу літати.
«Плутанина»
Логопед називає слово, переставляючи склади. Дитина називає слово правильно.
Ло-та-па лопата
Мо-то-лок молоток
Жі-ли лижі
Ла-пи пила